Skip to main content
Print Friendly, PDF & Email

Od 7 czerwca do 31 października 2020 r. trwała zabawa rowerowa, do której Centrum Kultury, Promocji i Rekreacji zaprosiło mieszkańców gminy Zielonki oraz turystów. W zabawie wzięło udział ponad 1500 osób.
Sytuacja epidemiologiczna przyczyniła się do zmiany formatu imprezy i rezygnacji z dużego rowerowego z imprezą plenerową i występami artystów, ale nie chcieliśmy dać Wam zapomnieć o Rajdzie Rowerowym po Gminie Zielonki. Dla chętnych, którzy chcieli poznać uroki gminy Zielonki na rowerze, w siedzibie CKPiR w Zielonkach, czyli hali sportowej czekał  bezpłatny upominek – rajdowa koszulka i mapa gminy Zielonki. Rowerzyści wybierali dogodny dla siebie czas i trasę, którą chcieli przejechać.

Na wycieczkę wybraliśmy trasę zeszłorocznego rajdu, w którym miałem okazję wziąć udział. Choć pogoda dzisiaj była przeciętna, to nasza pięcioosobowa ekipa była bardzo zadowolona z przejazdu. Koszulka na wycieczce też była 🙂 Trzymajcie się zdrowo i do zobaczenia na rajdzie w 2021 mamy nadzieję –  opisywał wrażenia Bartłomiej Pawlak.
Każdy kto przesłał zdjęcie na podany email z własnej lub rodzinnej wyprawy rowerowej w podarowanej koszulce do końca września wziął udział w losowaniu nagród, które odbyło się dwa razy: 4 września i 6 października online. Wydano 1556 pakietów, a w obu losowaniach udział wzięło 221 osób. Zwycięzcy losowania otrzymali m.in. bony podarunkowe do galerii, upominki kawowe od MIXS Coffee Węgrzce, Vouchery do Tootu Optyk Zielonki, wejście na salę zabaw „Kamyczki i Patyczki”, udostępnienie hali sportowej w wolnym terminie oraz zajęcia cykliczne w CKPiR w Zielonkach.
Wyjechaliśmy z Chrzanowa samochodem do Zielonek. Tu wyruszyliśmy z ul. Ks. J. Michalika spod szkoły…Wycieczka była udana, widoki przepiękne i dobrze było wypocząć na łonie przyrody w nieco inny niż z zazwyczaj sposób. Bardzo podobał nam się zamek w Korzkwi i nabraliśmy ochoty na nocleg…. Ale jednak nie tym razem. Może kiedyś tu wrócimy, bo warto – wspominała Magdalena Szuba.
Uwielbiam przejażdżki na rowerach z całą moją rodzinką, najchętniej pojechałbym na rowerze do przedszkola, ale musiałbym wstać trochę wcześniej z łóżka, a ja lubię teraz rano poleżeć dłużej pod ciepłą kołderką. Ale jak dostałem mój rower to wstawałem o godz 5 przez 3 dni, żeby tylko nauczyć się na nim jeździć bez kółek bocznych. Mama trochę była na mnie zła za to, że ją budzę tak wcześnie i musiała za mną gonić, żebym się nie przewrócił. Szybko mi poszło i śmigam już pół roku bez bocznych kółek. Rodzice są ze mnie dumni, że tak szybko mi poszła ta nauka jazdy i możemy wspólnie jeździć na dalsze trasy. Zawsze jak rodzice mają czas to wyjeżdżamy na rowerach po południu. Lubimy patrzeć jak zachodzi słońce i robimy wtedy małą przerwę na przekąski. Tu na zdjęciu jesteśmy na szlaku Wyspiańskiego. – pozdrawiał wszystkich uczestników konkursu  Pawełek lat prawie 5.
Ideą akcji było zachęcenie rowerzystów do aktywnego wypoczynku i odwiedzenia pięknych szlaków rowerowych w gminie Zielonki i nie tylko. Przy okazji rowerzyści mogli zauważyć że zostały wymienione zniszczone znaki i drogowskazy w ciągu szlaków, wybetonowane słupki i poprawione punkty spoczynkowe. Na ten cel Stowarzyszenie Wspierania Rodziny i Społeczności Wiejskiej ZACHARIASZ, działające w ścisłej współpracy z Centrum Kultury, Promocji i Rekreacji w Zielonkach uzyskało dofinansowanie z Województwa Małopolskiego na zadanie publiczne pod tytułem „Renowacja szlaków rowerowych i pieszych w gminie Zielonki” z dziedziny turystyki pn. „Małopolska Gościnna – II edycja” .