Skip to main content
Print Friendly, PDF & Email

na zamku w Niedzicy 27Nasza szkółka została założona w Zielonkach przy CKPiR trzy lata temu. Pracujemy z dziećmi przez cały rok szkolny przygotowując się do sezonu narciarskiego i poznając ciekawe formy aktywnego spędzania czasu. W zimie w wybrane soboty organizujemy całodniowe wyjazdy narciarskie, można poszusować z nami nawet nie będąc klubowiczem. Pragnąc urozmaicić propozycję spędzania wolnego czasu, wykraczającą poza działalność prowadzoną przez cały rok szkolny, zorganizowaliśmy dla naszych dzieci obóz narciarski w czasie ferii zimowych.

Tym razem, jako miejsce pobytu i szlifowania narciarskich umiejętności wybraliśmy malownicze Sromowce Niżne. Warto było postawić na niestandardową miejscowość narciarską, bo sympatyczni właściciele schroniska, w którym mieszkaliśmy, ugościli nas wspaniale. Przygotowano dla nas czyste i przytulne pokoje oraz bogate menu, specjalnie uwzględniające dziecięce smaki.
Ponieważ wybraliśmy się na obóz mający pomóc w nauce i doskonaleniu narciarskich umiejętności, pierwsze szlify narciarskie pokazały w jakiej jesteśmy dyspozycji i pozwoliły ocenić możliwości. W następne dni czekała nas bowiem ciężka praca na stoku, w grupach na świetnie przygotowanym stoku „Sosny” w Niedzicy. Pomimo trudów znanych wszystkim narciarzom, także tym wytrawnym, nie opuszczał nas dobry humor, ładowaliśmy „akumulatory” przy pomocy ciepłej czekolady i małego „co nieco”, a przede wszystkim dobrze się bawiliśmy.
Popołudnia wypełnione były niezliczonymi atrakcjami. Budowaliśmy fortece i stoczyliśmy bitwę na śnieżki,  konkurs na rzeźbę ze śniegu wyłonił prawdziwego artystę, a wieczorami rozwiązywaliśmy kalambury, bawiliśmy się na dyskotekach i śpiewaliśmy karaoke. Ruch i aktywność prowadzone w formie różnorodnych zajęć są dla nas najważniejsze, dlatego jeździliśmy też na sankach oraz na łyżwach, a także zorganizowaliśmy spacer do wspaniałego Wąwozu Sobczańskiego.
Korzystając z bliskiej odległości pięknych miejscowości u naszych południowych sąsiadów, wybraliśmy się na wycieczki do Czerwonego Klasztoru na Słowacji oraz Przełomem Dunajca. Zwiedziliśmy także Zamek w Niedzicy. Mieliśmy okazję spróbować swoich sił w niecodziennym działaniu –  metaloplastyce tj. klepaniu, wyginaniu, łączeniu metalu. Ponieważ w połowie tygodnia wszyscy dobrze opanowali umiejętności narciarskie, zwiedziliśmy stok w Kluszkowcach. Obóz narciarski zakończyliśmy zawodami, które dostarczyły niesamowitych emocji sportowych. Dla wielu dzieci zawody były pierwszą rywalizacją w slalomie, w którym zdobyli pierwsze medale i nagrody. Wszyscy uczestnicy naszego feryjnego wyjazdu, wrócili do domu z umiejętnościami swobodnej jazdy na nartach, z czego my jako instruktorzy i opiekunowie jesteśmy niezmiernie dumni.
Teraz przygotowujemy obóz letni, na który zapraszamy wszystkich lubiących ruch na świeżym powietrzu. Można się z nami skontaktować mailowo: k.n.r.konkret@gmail.com lub telefonicznie 660 797 152 (proszę dzwonić do 15-tej).